Cruisefasen Dag 36

Dagens Vikt: 79,4 kg (-0,4)

Igår när jag skjutsade hem min äldsta dotter Emma 20 år så satt vi och pratade om ditten & datten, och av någon anledning kom vi in på mina framgångar med Dukan och då frågar hon mig vilken skilnad det är mellan GI-Metoden och Dukan. Hon sa, Pappa när du åt GI så var det såååå god mat men när jag läser din blogg känns det som att Dukan har dålig variation på maten.......Det blir mycket samma och samma hela tiden.
Och jag svarade att skillnaden just i nergångsfasen mellan Dukan & GI är nog mycket just maten, eller rättare sagt tillbehören. Med GI så får du i pricip äta det mesta hela tiden med vissa undantag, men med Dukan får du inte det. Inte när det gäller att gå från Maxvikt till Målvikt. Där tror jag största skillnaden är mellan dessa 2.
När jag körde GI för några år sedan så tappade jag aldrig SUGET av gosaker utan det fanns i primcip hela tiden. Men nu efter 6 härliga veckor med Dukan så har jag haft detta Suget en enda gång, och tur var väl då att jag inte hittade påsen med Cheeseballs och påsen med Grillchips i skåpet för då hade dessa rykt direkt.
Och varför hade jag sånt sug just den dagen?
Det vet jag inte riktigt, men efter det så har jag inte haft sådant sug alls överhuvudtaget.

När jag lämnat 80-talet och nått 70-talet så sa jag att då skall jag börja löpträna nån gång i veckan vilket är ett av mina "små" delmål och Idag uppfyllde jag första passet. Det blev 20 minuters löpning på Brux.


Dagens Måltider:
Frukost: A-fil med kanel, havrekli och frön
Mellanmål: ägg
Lunch: Räksallad med keso
Middag: Krämig Mussaka a´la Dukan
Kvällsmys: Dipp och grönsaker

Dagens Motion:
2,10 km Bungy Pump (20,17 min)
2,68 km Löpning (20,08 min)
3,36 km Bungy Pump (31,41 min)

Mitt första löppass under Dukan

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0