Cruisefasen Dag 46

Dagens Vikt: 78,5 kg (+0,5)

Blev nog lite väl mycke Bubbelvatten, sojabönor, vitlökssalami och ägg under hockeymatchen igår kväll.
Dock inget fuskande bara lite mycket ätande :-)
Jaja, vi tar igen det under 4 proteindagar bara, ingenting att bli oroad över anser jag.
På torsdag har jag avklarat 8 veckor och då blir det förutom vägning också mätning av midja och bröst.
Då är det inte frågan OM man har minskat i centimeter, utan HUR mycket :-)

Får en fråga ganska ofta nuförtiden när man träffar folk som läst på facebook och här på Bloggen som inte är så lätt att svara på då jag inte kan se in i framtiden. Den frågan är,
"Hur skall du göra sen då för att hålla vikten"
Ja vad skall man svara? Har ju både prövat Viktväktarna med bra resultat, GI-Metoden också med bra resultat, men tyvärr har man halkat in i gamla vanor och så har vikten succesivt ökat igen. Skillnaden Hoppas jag är hur dieten Dukan är upplagd, då man har 4 faser att gå igenom. Så när jag når Stabiliseringsfasen, dvs fas 3 så skall jag lägga till typ, ost, fullkornsbröd varje dag samt pasta/ potatis 2 dagar/ vecka m.m och på det sättet kan man kanske styra sin vikt lite. Känner man att det går uppåt igen kan man kanske köra 2 proteindagar/ vecka istället för en dag.
Ja som sagt jag vet inte hur det kommer att gå, men givetvis HOPPAS jag att detta är Rätt metod för mig.

Dagens Måltider:
Frukost: A-fil med kanel, havrekli och linfrö
Mellanmål: ägg
Lunch: Fläskfile och keso
Middag: Köttfärs omelett

Dagens Motion:
5,14 km Bungy Pump (49:48 min)
30 minuters promenad med Gizmo

Kommentarer
Postat av: Mona

Det kommer nog att gå bra, för tanken är ju att man ska köra Dukans fjärde fas resten av livet. Alltså en proteindag i veckan, och det är väl inte mycket uppoffring för att hålla vikten stabil i framtiden.

Jag tänker som du, att börjar vågen skena uppåt så får man väl ta några extra attackdagar så man kommer i fas igen.

2011-12-12 @ 18:26:09
URL: http://amonazondukan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0