Förstärkningsfasen Dag 111

Dagens Vikt: 73,3 kg (-0,7)

Wow säger jag bara. Ett nytt Mål som jag kan lägga bakom mig uppnådde jag igår kväll då jag sprang 10 km under 50 minuter (49:44) och det var egentligen tanken att jag skulle springa ett lugnt distanslopp :-)
Vädret var kanon, och kroppen kändes lätt så det var bara att köra på. Under min Dukan resa har jag satt vissa stora mål som jag ska uppnå men också en del små mål som jag satt eftersom. Så för att ge tips till Er andra om mål att sätta upp så kommer här en del av mina egna då jag startade min Dukanresa 20/10-11 på 88,4 kg. De flesta av mina mål handlar just om Löpning då detta blivit lite av ett gift för mig, att Löpträna alltså :-)

1. Målvikten 74 kg (-14,4 kg) innan den 12 februari 2012
2. Första delmålsvikten 81 kg
3. Att inte dricka alkohol på 2 Månader (20 oktober - Julafton)
4. Att börja löpträna när jag kommit under 80 kg
5. Att nå mitt andra delmål 77 kg innan den 26 Januari 2012
6. Att klara av att springa 5 km under 25 minuter
7. Att klara av att springa 10 km under 1 timme
8. Att klara av att springa 10 km under 50 minuter
9. Att klara av att springa en Halvmara (21,1 km) innan jag fyller 45 år
10. Att springa Hägglundsjoggen (4,1 km) under 17 minuter
11. Att springa en halvmara under 2 timmar

Har säker några små mål till men dom kommer jag inte på just i skrivande stund. Jag kan meddela att jag faktiskt har klarat av alla mål utom två, och det ena är Nr 10 och just nu har jag sprungit Hägglundsjoggen på 17:07 så jag har 7 sekunder att förbättra mig på. Och det andra är Nr 11, en halvmara under 2 timmar men om jag lyckas uppnå det målet "EVER" återstår att se för jag ligger minst 10 minuter från att klara det målet. Jag har dessutom 2 Löpartävlingar på 10 km inbokade samt en terrängtävling, Urskogsloppet på 19 km (16 juni) samt Höga Kusten halvmaran (4 augusti) Inbokade i Sommar. Så jag har några mål till som skall uppfyllas.

Dagens Måltider.
Frukost: A-fil med kanel, havrekli och frön
Mellanmål: 2 fullkornsbröd med ost
Lunch: kräftskjärts sallad
Mellanmål: Frukt
Middag: Kycklingfile, keso och sallad

Dagens Motion:
60 minuter Gräsklippning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0