Vi Dukanare

Ett av mina stora stöd under min Viktresa är en grupp på facebook som heter Vi Dukanare.
Denna grupp startades för drygt 8 månader sedan av Anette Malmström och från början var vi ett 10 tal medlemmar som dagligen stöttade varandra och gav varandra tips och ideer!
 
Allt eftersom så ökade antalet medlemmar vilket var jätteroligt för då blev vi flera som kunde stötta och tipsa varandra då alla i denna grupp har samma mål dvs att komma ifrån övervikten. Man kunde ställa frågor och vipps fick man ett antal förslag som man kunde göra eller förslag på recept och annat viktigt.
 
Men så för ett antal månader sedan så ändrades tyvärr klimatet till det sämre då en person i princip dagligen började ställa samma frågor om och om igen! Vi började allt eftersom ana att "Hissen" inte gick ända upp och det visade sig vara sant när hennes sambo anklagade oss andra för Mobbing då några ifrågasatte henne vid några tillfällen. Hon lämnade sedan gruppen och var frid och fröjd tills för ett tag sedan.
 
Nu har det återigen skett enligt min mening rena påhopp från vissa personer och detta har gjort att några har lämnat gruppen frivilligt och några har administratörerna gemensamt beslutat att ta bort från gruppen.
 
En person skrev tex igår att hon var ironisk i vissa av hennes inlägg! Okej visst kan en viss del av ironi fungera men i skrift kan den ironin misstolkas och på så sätt starta ett "krig" så att säga. Alla har rätt att tycka och tänka men tänkt då först och skriv sedan och inte tvärt om för det kan faktiskt skada mera än hjälpa.
Jag räknade för skojs skull igår och av 75 kommentarer hade denna person 25 kommentarer!!!!
Vi är trots allt ca 460 medlemmar och när en tredjedel kommer från en och samma så känns det lite som Jävulskap från personens sida, kanske lite sandlåde nivå. Hela den tråden från igår är nu raderad och det har faktiskt raderats flera trådar på Vi Dukanare vilket jag tycker är rätt, men det är min åsikt.
 
Sedan så säger några att detta är en ÖPPEN GRUPP och att det är fel att redera inlägg!!!
Nja, jag håller inte med om det riktigt för läser man så står det faktiskt att detta är en SLUTEN GRUPP, dvs att vem som helst kan INTE bli medlem. Sedan är det ju faktiskt så att det är Anette Malmström som äger denna grupp och då tycker jag faktiskt att det är hon som är avgörande i vad som skall få stå kvar eller inte.
 
Men nu hoppas jag att klimatet blir bättre i fortsättningen och att vi faktiskt återgår till vad denna gruppen faktiskt var tänkt att användas till. Vi ska tipsa varandra, stötta varandra och ha kul i vår resa till ett "Lättare Liv"
 
Till saken hör att jag igår blev antagen som administratör vilket jag tycker kommer att bli roligt då jag är en av de som varit medlem längst i Vi Dukanare. Förhoppningsvis kommer inga flera att lämna gruppen och vi som administratörer skall inte behöva ta bort flera personer om klimatet håller sig på den temperatur som det varit från början.
 
Nu när jag fått skriva av mig så får jag önska alla som läser min Blogg en trevlig helg.
 
// Roger Östman
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0