Så JÄVLA Less på KESO 😡😡

Alltså jag måste göra någon förändring Omgående annars kommer jag att ge upp Dukan!!!
Jag är så Jävla less på Keso så jag Kräks snart bara någon nämner namnet.
 
Javisst man kan välja att äta Grönsaker varannan dag men då är ju den förbannade keson också där varannan dag om man nu inte väljer att göra Ravigote eller någon annan röra till Köttet, Fisken eller fågeln.
 
Salladen kan man ju variera på så många olika sätt vilket för mig känns kanon men när man har 4 proteindagar i rad så sinar ideerna ganska snabbt.
Nä nu kommer det att bli en förändring Fr.o.m Söndag 17 April för då ska jag testa på Dukan Trappan och se om det är så bra som Taraneh Yousefi säger.
Jo jag tror på henne och jag tror på mig själv att jag skall klara detta och ändra mitt leverne så att jag inte behöver vara som en Jojjo när det gäller vikten för det är ju inte hälsosamt att gå upp och ner som jag gjort senaste 15-20 åren.
 
- Hur fungerar då Trappan???
För det första så skall man ha 100-Listan samt tilläggen som Bas och inte tumma på det.
Sedan så skall man VARJE Dag äta 1,5 msk Havrekli och här får man inte Fuska.
Och glöm inte den dagliga promenaden som ska vara 30 min-1 tim/ dag.
 
- Sedan då, hur ska man äta?

Dag 1:     Protein
Dag 2:     Protein + Grönsaker                                                                                    
Dag 3      Protein + Grönsaker samt 1 frukt (Undvik Banan/ Druvor/ Körsbär)
Dag 4:     Protein + Grönsaker + 1 frukt och 2 skivor Fullkornsbröd
Dag 5:     Protein + Grönsaker + 1 Frukt + 2 skivor FK Bröd och 40 gram hårdost
Dag 6:     Protein + Grönsaker + 1 frukt + 2 skivor FK Bröd + 40 gr Hårdost samt 1 portion Kolhydrater  (Helst fullkorns pasta eller Rå Ris)
Dag 7:     Protein + Grönsaker + 1 frukt + 2 skivor FK Bröd + 40 gr Hårdost och Denna dag har du även 1 Festmåltid som består av Förrätt, Varmrätt, efterrätt och 1 Glas Vin. (OBS: Du får lägga upp men INTE ta om)

 

Jag kommer att ha min Proteindag på Söndag, Dvs jag startar mina 7 Dagar på en Söndag så att jag får min Festmåltid på Lördag och det känns som ett bra beslut då man har möjlighet att ta ett glas Vin 😋

Jag kommer också fortsättningsvis att Blogga varje Fredag och ska kommer då att berätta lite hur veckorna har gått och hur jag mår m.m men det kanske blir nått extra inlägg under veckorna men det får vi se. 

Så för att börja detta nu så startar jag med att redovisa denna veckas Vikt och Mått så får vi se hur det går.

 

Start av Dukan Trappan 2016-04-17
Vikt: 81,5 kg (-11,5)  
Hals: 39,5 cm (-2,5) 
Bröst: 103 cm (-9,0) 
Midja: 99 cm (-9,0) 
Stuss: 99 cm (-5,0) 

 

Så mina Vänner på Söndag då Jävlar kör jag mot Beach 2016 🎉☀️🏄

Och kom ihåg, JAG KAN & DU-KAN 👊🏽


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0