DUKAN Attackfasen Dag 2

Dagens Vikt: 87,7 kg (-0,7)
Troligen bara vätska som försvunnit men ändå ett minus på 0,7 kg efter en dag!

Jag vet att alla de flesta Dietister säger att man bara skall väga sig en gång i veckan, men tyvärr så skiter jag i vad dom tycker. Jag skall köra Attackfasen i minst 5 dagar (Beroende på hur jag mår) och därefter Cruisefasen tills jag når min Målvikt som jag satt till 74 kg (Helst 72 kg) och då skall jag notera min vikt varje dag oavsett om det är ett plus eller Minus. (Min dröm är att nå 72 kg vilket var den vikt jag hade då jag och Carola Gifte oss för snart 20 år sedan.)
Idag är det Fredag och då blir det Fredagsmys med Familjen. Kycklingen är förberedd så den åker på Grillen ikväll efter att vi varit och handlat. Tyvärr denna helg blir det bara Protein för mig men vill man bli fin får man lida Pin.

Dagens Måltider:
Frukost: "Blaskig" Lätt A-Fil med frön, ägg och en kopp kaffe
Mellanmål: Ägg
Lunch: Kalkonomelett (Och Liiiiiite Permasanost)
Mellanmål: Japp, ett Ägg
Middag: Grillad Kyckling (Tillbehören ej klara men det kan bli Keso)
Fredags Mys: Troligen Ägg eller nått annat Gott som jag skall Googla fram idag.

Motion: 60 min Bungystavning hem från Jobbet


Kommentarer
Postat av: Anna Hallin

Bra jobbat Roger! Såg du länken till forumet jag la ut på Kickis status? Där finns massor med recept. Tex på cals bröd som du kan rosta, toppa med kesella (smaksatt med något av de godkända)och rägor och ägg....duger väl som fredagsmys. Majsmjöl till brödet finns på allergihyllan! Köp rostade sojabönor om du vill ha nåt att tugga på då resten av fam vräker i sig godis och ostbollar;)Lycka till!!

2011-10-21 @ 16:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0