Förstärkningsfasen Dag 61

Måndag och återigen har vi fått snö :-(
Fattar vädergudarna inte att nu skall snön bort och vi vill ha sommar??

Ikväll skall jag ta mig en löprunda samt göra ett Maxpulstest med min nya Pulsklocka.
Så sedan kan man kanske få in rätt pulsvärden vars man skall ligga i de olika zonerna.
Normalt skall man ta 220 minus ålder till Maxpuls (Min ska då vara 176 slag/ min) men det kan variera så otroligt mycket från person till person så det bästa är att göra ett maxpulstest. Och hur går det till då??
Ja det finns mängder av förslag här också hur man skall göra och vad som är rätt och fel vet jag inte riktigt.
Det som är viktigt är att hitta en backe som är tillräckligt brant och tillräckligt lång samt att det skall vara flackt nån km innan du når backen för man skall succesivt öka tempot innan man kommer till backen för att då ge fullt för att uppnå maxpuls. Vilktigt att backen är så lång att man inte når upp på toppen av den.
Så vi får se om jag får till det denna gång.

Dagens Måltider:
Frukost: A-fil med kanel, havrekli och frön samt ett ägg
Mellanmål: 2 fullkornsbröd med ost
Lunch: Kesobiffar samt sallad
Mellanmål: frukt
Middag: Kalkonomelett

Dagens Motion:
Löpning/ Maxpulstest Totalt 8,36 km (54,43 min)

Totalt: -646 Kcal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0