Förstärkningsfasen Dag 62

Gårdagens Maxpulstest gick bra och jag fick samma resultat som för drygt 3 månader sedan nämligen 169 slag/ min.

Jag gjorde mitt Maxpulstest på följande sätt.
1. Uppvärmning ca 20-25 minuter (Puls 123 som var 70% av min maxpuls 220 minus ålder = 176)
2. 3 minuters löpning med 140 i puls (80% av maxpuls 176)
3. Aktiv vila tills pulsen nått 123 (70% av maxpuls 176)
4. 3 minuters löpning med 158 i puls (90% av maxpuls 176)
5. Aktiv vila tills pulsen nått 132 (75% av maxpuls 176)
6. 4 minuters löpning då jag succesivt ökade och sista 1-2 minuterna skulle ha fullt ös (100%) uppför backen.

Jag orkade kanske 45-50 sekunder då jag efteråt kände att jag ökade för tidigt :-(
Tror jag skall göra ett nytt försök nästa vecka och skall då be om hjälp så att man blir påhejjad och jagad :-)
Nu vet jag inte om detta är fel sätt att göra testet på men det var det enklaste att komma ihåg....

Idag blir det förhoppningsvis Intervallträning med 6-7 minuters intevall och 2 minuter vila mellan varje. Meeen tyvärr så har jag fått någon typ av streckning på vänster sida på ryggen så jag vet inte hur jag ska göra.
Behöver förhoppningsvis inte uppsöka en kiropraktiker men man vet aldrig. Håller tummarna att det bara är muskulärvärk :-)

Dagens Måltider:
Frukost: A-fil med kanel, havrekli och frön samt ett ägg
Mellanmål: 2 fullkornsbröd med ost
Lunch: keso, kalkon och stekta ägg
Mellanmål: Frukt
Middag: Kyckling samt Durumpasta

Dagens Motion:
Löpning 8,59 km (20 min Uppvärmning, Intervall 3x6 minuter, 20 min nerjogg)

Totalt: -681 kcal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0