Förstärkningsfasen Dag 71

Dagens Vikt: 73,5 kg (-0,8)

DUKAN + BUNGY PUMP = VÄRLDENS BÄSTA KOMBINATION EVER!!!!

Och hur kan jag påstå det då...
Jo jag vågar påstå det därför att Bungy Pump är en mild träningsform där man tränar 90% av kroppen och förutom konditionen man får så bygger man också muskler och som alla vet så hjälper muskler till att bryta ner fettet. Löpträning är också en bra träningsform men du bygger inte lika mycket muskler som du gör med BP-Stavar men du förbränner fett om man löptränar vid rätt Pulsnivå. Så jag kan lova Er alla som funderar på vilken träningsform ni skall välja i samband med Dukan då man kanske inte kan löpträna pga värk eller annat, TESTA Bungy Pump och jag lovar att ni INTE kommer att bli besvikna. MEN, börja vid rätt nivå och öka succesivt.

Jag kan berätta att efter en fotbollsskada opererade jag ett korsband i vänster knä (1990) och det har jag haft väldiga problem med de senaste åren mycket pga övervikten m.m, men sedan har jag också höger knä där jag saknar korsband helt också pga fotbollskada (1995), och där har jag också haft problem pga instabilitet och värk.

Men då jag startade Dukan gick jag varje morgon med BP-Stavar oavsett väder och jag började med 3-4 km och ökade sedan längden och detta gjorde nog att jag påskyndade viktnergången då jag samtidigt som jag byggde upp konditionen också byggde muskler. Och idag har jag nästan inget problem alls med mina knän förutom lite ömhet ibland efter längre löprundor :-). Men tyvärr har jag under en längre tid varit dålig på att Bungy Pumpa då jag lagt Löpträningen som Nr 1 men har nu bestämt att varje dag köra ett 5-6 km BP-pass innan Jobbet.
Så vi får se vad detta gör för resultat på min kropp för snart är det dax igen att göra PRE-Net testet igen för att se om jag minskat mitt kroppsfett och ökat muskelmassan i jämförelse mot testet jag gjorde 2012-01-25.




Dagens Måltider:
Frukost: A-fil med kanel, havrekli och frön samt 2 kokta ägg
Mellanmål. 1 kokt ägg
Lunch: keso, kyckling och ägg
Mellanmål: 1 ägg
Middag: Keso och 3 st VV-Korvar

Dagens Motion:
Bungy Pump 6,39 km (55,41 min)
Snittpuls: 103

Totalt: -409 Kcal

Notis: Igår klarade jag Ytterligare ett lite mål då jag Sprang 5,10 km på tiden 22,45 minuter
  


Kommentarer
Postat av: Maria

Grattis. Har ännu inte använt mina stavar av samma sort! Men tänker mig ut idag :)

2012-04-12 @ 09:55:24
URL: http://dukan2012.wordpress.com
Postat av: lena

Har med stor beundran och glädje följt din blogg. Härlig resa du gjort!!

/lena

2012-04-13 @ 07:47:49
Postat av: Roger

Maria: Då måste du ut och testa stavarna. Om du aldrig gått med dom börja med att släpa stavarna och pendla armarna som man normalt gör en liten bit. Därefter tar du tag i stavarnas handtag och börjar stava. Ta ut stegen så skall du se att du får träningsvärk :-)

Lena: Kul att du gillar min Blogg. Försöker som oftast få med lite av varje så att den inte blir samma, samma.

2012-04-13 @ 12:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0