Förstärkningsfasen Dag 83

Dagens Vikt: 73,4 kg (-0,5)

Nu får man börja ladda upp för sommarens Löptävlingar så vad var inte bättre än att börja testspringa Hägglundsjoggen rundan som går runt stora Höglandssjön och sträcker sig 4,1 km. Senast och enda tävlingen jag sprang för 3-4 år sedan nådde jag tiden 24:22 vilket jag tyckte var bra då. Carola och jag tog först ett lugnt joggingvarv som uppvärmning och sedan då Carola har haft och har sånt problem med sin vad så tog hon en joggingtur runt lilla Höglandssjön då den är lite mjukare då det var dax för mig att testa pulsen på tid runt stora. Tyvärr så startade jag i ett alltför högt tempo så jag stummnade lite efter drygt halva så sista biten var OOOTROLIGT jobbig. Men när jag kom i mål så fick jag glädjande se att jag faktiskt KROSSADE mitt personbästa med hela 6 minuter och 23 sekunder!
Jag sprang på för mig fantastiska 17:59 i årets första test av Hägglundjoggens Bana och tro att jag är STOLT....
Tyvärr så hade jag en snittpuls på 157 slag/ minut vilket var väääldigt högt men jag hinner testa några gånger till innan den 9 maj då det är dax för 1:a tävlingen och då skall jag vara i topptrim.

Dagens Måltider.
Frukost: A-fil med kanel, havrekli och frön
Mellanmål: 2 fullkornsbröd med ost
Lunch: Köttfärssås och durumpasta
Mellanmål: Apelsin i Bastun
Middag: Kycklingsallad från Coop

Dagens Motion.
Jogging 3,64 km (24:55 min) Uppvärmnaing
Hägglundsjoggs test (17:59 min)

Totalt: -469 Kcal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0