Förstärkningsfasen Dag 84

Dagens Vikt: 73,0 kg (-0,4)

Vad lätt det är att "hitta" på något att äta när man kör Dukan! Man behöver ju bara kött, fisk eller fågel och vips har man en middag klar i ett nafs. Nja inte riktigt så lätt är det men nästan.
Varför krånga med att koka potatis när det finns keso.
Varför krånga med att koka Ris när det finns Keso.
Pasta går någorlunda fort att koka, men varför krångla det finns ju Keso.
En liten sallad kan ju vem som helst slänga ihop, man behöver ju bara lite sallad, gurka, paprika och så har jag hittat en ny favorit i ärtskidor, eller sockerärtor som det också heter. Socker ja. Undra hur mycket socker det finns i Sockerärtor??? Jo det skall jag tala om.

100 gram Sockerärtor innehåller  följande:
42 Kcal (Kalorier från fett: 2)
0,2 gr fett (Mättat fett: 0,04 gr)
7,55 gr Kolhydrater (Socker: 4 gr Fiber: 2,6 gr)
2,8 gr Protein

Bra eller dåligt, tyvärr är inte jag den bästa på innehåll för jag anser att det är grönsaker och då äter jag :-)
Men sedan kan man ju riva lite morötter, gott och nyttigt, det finns ju Oliver, purjolök, tomater jag om man bara tänker efter lite så finns ju allt man behöver bara en tanke bort UTAN att man behöver vänta 20-25 minuter på att riset eller Potatisen eller pastan skall bli klar.
Gör som jag brukar göra. Släng ihop en Cloeslowsallad som håller många dagar i kylskåpet. vill ni ha receptet?
Ni får det ändå!!!!!

Coleslowsallad 4-6 portioner
6 dl strimlad Vitkål.
1 finskuren Röd lök
1 dl rivna morötter
1/2 dl lätt majonäs
2-3 tsk Fransk senap (Går bra med Jonnys)
1-1,5 dl Lätt Creamfraise (Minifraise går nog bra också)
Nypa salt och grovmalen svartpeppar

Lägg vitkål och rödlök & Morötter i en stor skål. Tillsätt majonnäs, senap, crème fraiche, salt och peppar. Rör samman så vitkålen blir krämig. Låt stå i kyl i några timmar eller tills dagen efter. Passar ypperligt till grillat kött.


Såja detta var veckans mattips....

Dagens Måltider.
Frukost: A-fil med... Nej kanelen tog slut så det blev bara havrekli och frön
Mellanmål: 2 fullkornsbröd med ost
Lunch: Kesobiffar, stektägg keso och lite grönsaker
Mellanmål: Frukt
Middag: keso, sallad och Lax
Kvällsmål: Apelsin i Bastun

Dagens Motion.
Löpning 9,96 km (57:08 min)

Totalt: -733 Kcal




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0