Förstärkningsfasen Dag 34

Dagens Vikt: 72,1 kg (-0,8)

ÄNTLIGEN UNDER 25 I BMI :-)



Jag kan ärligt inte komma ihåg när jag låg under 25 i BMI?
Men jag kan lova att det är säkert 20-25 år sedan men jag kör en liten berättelse idag.

Jag körde viktväktarna 2001 och då var man och vägde sig varje vecka och betalade snällt 100:-/ gång och det gick sakta, sakta ner men det gick ner. Men sedan när det började svajja upp och ner från vecka till vecka och när jag var kring 73-74 kg så mådde jag super och sa till damen på viktväktarna att jag ville stanna på den vikten för det kändes bra. Då skulle hon höra med sin chef om det var okej så att jag kunde få väga mig gratis dvs bli Guldmedlem. Veckan efter fick jag svar att NEJ, du måste under 25 i BMI för såna var reglerna hos VV. Sagt och gjort så ökade jag min träningsdos för att på så sätt förbränna mera fett och då gå ner mina sista kilon.
Vissa dagar kunde jag gå mellan 15-30 km/ dag, jag blev fanatisk när det gällde motionen, för hade jag ätit fel så kunde jag ta en promenad på 1 mil bara för att förbränna.
Jag till och med gav tusan i att äta och dricka när det var vägningsdag bara för att få några hekto mindre men jag kom aldrig ner till dessa "Magiska" 72 kg. Jag mådde skitdåligt kan jag lova.
Jag frågade damen hos viktväktarna hur jag skulle bete mig för att gå ner de sista kilona och hon svarade att jag skulle äta mera!!
Ja det är ju sant ju mera man tränar ju mera skall man äta, men INTE FAAN gick jag ner i vikt.
Till slut så hoppade jag av Viktväktarna och lovade mig att ALDRIG mera sätta min fot i dessa lokaler igen.

Jag har prövat GI 2 gånger vilket fungerade kanon men problemet var där att man hade inte nån riktig linje att följa då man nått målet så det är lätt att halka in i gamla vanor vilket jag gjorde och gick upp allt igen, bägge gångerna jag prövade :-(
LCHF provade jag nån vecka men, Nej tack.....
Och nu DUKAN...
Ja vad skall man säga, det går inte att beskriva i Ord hur FANTASTISKT bra denna "Diet" eller Livsstil är.
Kan bara säga att jag ÄLSKAR den.
Nu har jag ju inte klarat av hela ännu men det känns att jag kommer att göra det!!!!!

Dagens Måltider:
Frukost: A-fil med Kanel, havrekli och frön
Mellanmål: 2 fullkornsbröd med ost och kaffe
Lunch: Kesobiffar och sallad
Mellanmål: Frukt
Mål innan Skidträningen: A-Fil med kanel och 2 fullkornsbröd med ost
Sen Middag: Kyckling, Kassler stekt ägg, grönsaker och keso

Dagens Motion:
9,85 km Skidåkning

Totalt: -788 Kcal



Kommentarer
Postat av: Anna Hallin

Känner igen mig i mkt det du skriver. Jag har VV två gånger, blev fin guldmedlem;) Har däremot inte prövat GI, och LCHF vet jag att jag inte fixar, usch. Och nu denna underbara diet! Är inne på mina sista veckor i fas 2 nu. Har egentligen nått målet men jag är i oslo och jobbar och då är det enkelt att köra på. Det blir fas 3 då jag kommer hem! Frukt!!! Aaaah vad jag längtar! Och du Roger kommer att fixa det!! Såklart!

2012-02-15 @ 17:10:30
Postat av: Mamma

Bra jobbat Roger! Jag är så stolt! Men tråkigt att jag får så mycket mat över när du bara kan äta din Ducan mat!

2012-02-16 @ 13:43:56
Postat av: Roger

Men Mamma, Pappa får väl äta mera :-)

2012-02-16 @ 16:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0