Consolidationsfasen Dag 1/ 144

Dagens Vikt: 73,8 kg (+0,2)

NY DAG, NY FAS, NYA MÅL & NYA MÖJLIGHETER.

Visst är livet bra FANTASTISKT ibland??
Igår Så slogs det rekord när det gäller besök på denna, MIN egna Blogg. 216 Besök hade jag och fatta va kul!!!
Jag hade på Facebook 44 Gilla samt 30 peppande Kommentarer kring mitt inlägg om att jag gått i Mål.....
Samt att jag inte har vägt under 74 kg på nästan 20 år :-)

MEN det är nu som det gäller att tagga upp och inte tro att jag på nått sätt är klar och kan börja göra som jag vill.
Nej det är ju nu det HÅRDA jobbet börjar då jag skall hålla min vikt (Eller gå ner liiiite till)

Man vill ju inte se ut så här på Teneriffa i Mars.

             Bilden är tagen på Rhodos 2007

Nej så VILL jag inte se ut igen, Så idag så börjar jag i Consolidationsfasen eller Styrkefasen som den också kallas. Denna fas skall jag köra i totalt 144 dagar.
Jag kan varje dag lägga till 1 frukt, 40 gram ost samt 2 skivor fullkornsbröd (har bakat 4 stycken Limpor)
Första 72 dagarna har jag varje vecka en valfri Måltid och en Måltid med Pasta, Ris eller Potatis.
Jag får INTE lägga dessa efter varandra utan jag måste ha en annan måltid emellan.
Torsdagar äter jag bara Protein och övriga dagar får jag äta Grönsaker till varje måltid. MEN. jag skall helst inte välja samma grönsaker efter varandra utan variera lite.

Så idag Fredag, dvs första dagen i denna fas så startar man men sin Valfria Måltid. Och då till middag blir det Hempizza och till det något Glas Rött vin för att Fira min framgång.

Dagens Måltider:
Frukost: A-Fil med kanel, havrekli och frön samt 1 ägg
Mellanmål: 2 fullkornsbröd med ägg och kaffe
Lunch: Biffgryta Cajun och Keso
Middag: Hempizza.

Dagens Motion:
2 x 15 Minuters Promenad till & från Jobbet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0