Förstärkningsfasen Dag 6

Dagens Vikt: 74,0 kg (-0,1)

Dagens Ord: TRÄNINGSVÄRK !!!!!
Sååå mycket Jävulskt vad jag har träningsvärk på sidorna på bröstet.
Det kändes inte så farligt igår (dagen efter Corepasset) MEN idag känns det.
Och vad är då mera passande än att jag har min VILODAG precis idag :-)

Igår var jag som sagt på föreläsning om Kost & Motion/ Träning och det var en mycket bra föreläsning.
Nu vet jag vad nästa träningspryl blir som jag skall köpa, en PULSKLOCKA..... 
Hade en förut som gått sönder men hur kul är det med en pulsklocka när man INTE vet hur man skall använda den??
Men efter den information vi fick igår så har man mera kött på benen och skall börja träna efter pulsen.
Nu var jag ute och surfade lite för att se vilken klocka man skulle kunna tänka sig, och jag kan lova att det finns en uppsjö med olika modeller, namn, funktioner m.m.
Vissa har GPS och vissa tar bara pulsen men man vill ju inte skaffa en skräpklocka utan köpa lite kvalitet och då ligger priset på en tusenlapp och uppåt, vad jag hittade iallafall.
Men det kan hända att det blir denna Klocka...Då jag får Råd vill säga!!

   Suunto M4


Men imorgon skall man in på Brux och göra ett Maxpuls test.
Jag har pulsbandet men som sagt ingen klocka så jag hoppas att mitt pulsband synkar med löpbandet på Brux.

Dagens Måltider:
Frukost: A-fil med kanel, havrekli och ett ägg
Mellanmål: 2 fullkornsbröd med ost samt kaffe
Lunch: Cajungryta samt sallad
Mellanmål: Päron
Middag: Dukanpannkaka

Dagens Motion:
Vilodag så därav bara korta promenader med Gizmo.
38 minuters Promenad med Gizmo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0