Förstärkningsfasen Dag 135-137

Dagens Vikt: 73,9 kg (+0,6)

Har även denna helg varit off vid datorn så här kommer en Uppdatering.

Lördag morgon startade 07:30 med en rejäl frukost då jag 3,5 timme senare stod på startlinjen till för mig det VÄRSTA Loppet Någonsin jag gjort. Urskogsloppet är inget för veklingar kan jag lova, och jag ÄR Ingen Vekling för jag fullföljde 19,5 km genom att springa ca 14,5 km efter småstigar, genom surmyr, hoppa över stockar och stenar och slutligen sista 5 km efter grusväg och asfalt. Jag var dyngsur om fötterna, lerig upp till knäna och ben tunga som Cement men jag tog mig i Mål på 2 timmar 11 minuter och 33 sekunder. På Lördagskväll blev det Grillning och så unnade jag mig några Spendrups Bright Brew.

I söndags vaknade jag och kroppen kändes som om den blivit Överkörd av en buss men jag masade mig upp och kökade Frunch för att sedan ge mig på en gräsmatta som hade växt alldeles för länge. Det blev både klippning i drygt en timme sedan krattning i nästan 2 timmar.
Därefter tog jag mig an våran Måbärshäck som inte mådde så bra efter Vinterns snöfall. Efter trimmning av den såg den fin och välmående ut. Därefter så blev det en tur till Sidensjö för vi kom på att Fritids var stängt på Måndag så Hanna får vara hos Farmor och Farfar. Tur att man har såååå Underbara föräldrar som ställer upp i Vått & Torrt.

Måndag morgon och kroppen har fortfarande inte hämtat sig riktigt och till råga på allt så har man nu träningsvärk i armarna efter allt Trädgårdsarbete.
Men Imorgon så ska jag vara på igen då blir det en Lugn löprunda för att skaka av all slagg ur musklerna.

Dagens Måltider:
Frukost: Lättfil med kanel, havrekli och en näve allbran
Mellanmål: 2 fullkornsbröd med ost
Lunch: Grillat kött, sallad och keso
Mellanmål: Frukt
Middag: Omelett och sallad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0