Träningsplanering inför Göteborgsvarvet

Ojojoj, nu börjar det verkligen lida mot årets första löpartävling och paniken börjar smått göra sig påmind.
Under Mars månad lyckades jag springa totalt 137,33 km vilket jag är suupernöjd med men nu i april har jag inte fått den start jag önskat tyvärr :(
Men skam den som ger sig och jag är INTE den som ger upp så lätt.
Efter mina beräkningar har jag fr.o.m idag med inlagd vila möjlighet att köra 20 löppas och 2 st Hägglunds Joggen tävlingar på vardera 4,1 km innan det bär av mot Göteborg och då bör jag vara väl förberedd.
 
Planeringen är följande.
Vecka 15: 5 pass varav 2 intevallpass, 1 snabbdistans och 2 långpass, så totalt ca 48,6 km
Vecka 16: 3 pass vara 1 intevallpass, 1 snabbdistans och 1 långpass, så totalt ca 39 km
Vecka 17: 4 pass varav 1 intevallpass, 1 snabbdistanspass och 2 st långpass, så totalt ca 48 km
Vecka 18: 4 löppass på ca 45 km. 
Vecka 19: 3 löppass på ca 35 km samt 1 Hägglundsjogg på 4,1 km
Vecka 20: 1 löppass på ca 7-8 km samt eventuellt  1 Hägglundsjogg på 4,1 km
 
Lördag 18 maj Göteborgsvarvet med mål tempo 5:20 per km och då en sluttid på 1:52:30
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0