Tränings Upplägg vecka 7

Nu är jag inne på min 3:e träningsvecka och har kommit in i det på ett bra sätt.
Veckans tränings upplägg
Tisdag 12 Februari
- 2 km uppvärmning i lugnt tempo
- 10 stycken Intervaller 70/20 (ca 300-350 meters Löpning/ gång)
- 1 km nerjogg
 
Torsdag 14 februari
- Styrketräning: 10-12 övningar med Hantlar och skivstång samt Crunches
 
Lördag 15 februari
- 1 km Uppvärmning
- 6 km löpning i 5:56 Tempo
 
Söndag 16 februari
- 10 km Distanslöpning i 6:30-7:30 tempo
 
För övrigt så har jag stått still med vikten sista tiden så jag måste bli mera noga på vad jag stoppar i mig.
Har för övrigt satt upp ett för mig realistiskt mål vad jag skall gå ner i vikt varje vecka fram till den 17 maj då jag skall vara i toppform för den 18 maj skall jag springa Göteborgsvarvet 21,1 km.
Och jag har satt målet på 0,4 kg/ vecka vilket skulle göra att jag den 17 maj skulle väga 73 kg  dvs min målvikt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0