Nystart 2013 Dag 11

2013-01-11
Temp: -5°
 
Äntligen fredag men tyvärr så var vågen inte min bästa vän idag :-(
Har försökt leva i Fas 3 del 1 men det har inte fått den effekt jag hoppades på, men jag kör den någon vecka till och ser om det kommer att ge resultat så småningom.
Om det är någon som undrar vad del 1 menas med så kan jag förklara.
När man genomgott fas 1 och 2 och gått ner till sin målvikt, då gångrar man sin viktminskning med 10.
Om jag gått ner 15 kg så ska jag vara i fas 3 i 10*15 kg = 150 dagar.
Men då delar man upp fas 3 i 2 delar. I del 1 (dvs första 75 dagar) har man 1 valfri måltid/ vecka samt 1 måltid med pasta, ris eller potatis men man lägger också till 1 fullkornsbröd/ dag samt 40 gram ost och en frukt.
I del 2 (sista 75 dagar) lägger man till 1 valfri måltid samt en måltid med Pasta, ris eller potatis. Och även här har man 40 gr Ost och 1 frukt varje dag. När man är klar med detta övergår man till fas 4! Är detta solklart???
 
För övrigt tycker jag att min första hela vecka i Nystarten 2013 har varit bra. Har löptrönat 2*5 km samt kört några dagar med Bungy Pump stavar samt 7,5 km skidåkning.
 
Dagens Måltider:
Frukost: A-fil med kanel, havrekli och frön
Mellanmål: Fullkornsbröd med ost
Lunch: Coleslowsallad och kesobiffar
Middag: Nått gått men dukanmässigt.
 
Dagens Motion:
Vilodag
 
Vikt: 80,8 kg (+0,2)
(+0,4 sen förra fredagen)
 

Kommentarer
Postat av: Gun Nordfjell

Heja på Roger! Kram

2013-01-11 @ 11:51:30
Postat av: Roger Östman

Tack Gun.

2013-01-16 @ 14:30:06
URL: http://caroger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0