12:e Träningsveckan

Efter Söndagens Slalompass så vara man på banan igen på måndag och gjorde ett långt distanspass.
Känns bra och kroppen återhämtar sig hyffsat igen men jag lade in en vilodag på Tisdag ändå för att gå på ett Intervallpass på lunchen på Onsdag inne på Brux. Tyvärr så sträckte jag min i baksidan av höger lår under intervallpasset så jag fick avbryta. Detta gjorde att min planerade vecka inte blev som jag hade tänkt tyvärr.
Ställde in tempopasset på Torsdagen och körde ett 5 km testpass på fredag efter jobbet och låret hade läkt och det kändes bra. Tyvärr så visade vågen plus denna vecka men det gör inte så mycket.
 
Känns att jag är på en bra nivå just nu och ser fram emot de 8 kommande träningsveckor som jag har framför mig innan årets första halvmaraton lopp i Göteborg den 18 maj.
 
Redovisning för vecka 12:
Måndag: Distanspass
16,01 km (1:34:09) 5:57 tempo och en Snittpuls på 136 (zon 3)
 
Onsdag: Intervallpass
2 km uppvärmning
10 x 200 meter i 4:00 tempo
1 km nerjogg
 
Fredag: Testpass
5,10 km (28:40) i 5:37 tempo
 
Söndag: Distanspass
13,8 km (1:36:02) i 6:57 tempo och en snittpuls på 125 (zon 1)
 
Totalt vecka 12
Längd:  40,91 km
Tid: 3:09:57 min
Kcal: -3378

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0