Cruisefasen Dag 13 (Avsteg från Dukan?)

Dagens Vikt: 88,5 kg (-0,4)
 
Nu har jag kört på i snart 3 veckor och redan nu känner jag att kläderna pösar lite och är inte lika snäva som innan och detta ger tändvätska på Elden så att säga.
Jag känner mig så oerhört taggad att jag vill ha fredag snabbt för att få väga in mig :-)
 
Det är en sak som jag gått runt och funderat på och det är detta med Planerade avsteg eller att synda!
Ja hur menar jag då tro!!!
Frågan är egentligen inte OM man kommer att göra avsteg utan svaret är NÄR kommer man att göra det!!
 Alla vet att nån gång under Dukan kommer detta att ske och då tycker jag att man kan förbereda sig själv på vissa datum så när man kan ta ett avsteg så att det inte blir oförberett för då tror jag att man kan tänka, Ja men det gick ju förra helgen så jag äta/ dricka lite igen denna helg och vips är man inne i gamla vanor igen tyvärr!!!
 
Jag har satt upp Några datum där jag tänker dricka alkohol, och då föredrar jag Vin eller Låg Kalori ÖL.
Maten kan man hålla genom att äta enligt 100 listan och skippa gratänger, pommes och feta såser mm och hålla sig till Kött, Fisk, fågel och grönsaker.
Den 5-7 Februari åker jag och några kompisar till Helsingfors på Hoj-X och då vet jag att på Båten är det Buffé och då kan jag som sagt äta det som är enligt 100-Listan och jag vet att det kommer att bli en del Alkohol men då finns det ett klockrent ordspråk inom Gåneriviktvärlden "Snabbt upp, Snabbt ner"
Så jag vet att går jag upp nått kilo under helgen så behöver jag bara några dagar för att gå ner dessa kilon!
 
Dagens Måltider
Frukost: A-Fil och frön
Lunch: Kesobiffar och äggstanning
Middag: Kalkonomelett
Mellanmål: 2 ägg och några frökex
 
Dagens Motion
20 minuters Lunch Promenad med Gizmo
40 minuters Kvälls promenad med Gizmo
10.176 steg
7,3 km
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0