Cruisefasen Dag 14 (Bli bortbjuden)

Dagens Vikt: 88,4 kg (-0,1)
 
Nu ligger jag lika i Dukan Challange 😉
 
 
 
Dagens ämne som jag tänkte ta upp är någonting som kan hända oss alla och är ett väldigt trevligt inslag.
Det är nämligen när man blir bortbjuden på Middag av någon i sin närhet!!!
1. Ska man tacka nej för att inte vara besvärlig?
2. Ska man bara låtsas som inget och äta av det som bjuds?
3. Eller ska man tala om för Personen att Du jag håller på med Dukan och äter bara efter 100-Listan!
 
Mitt Svar är Nr 3 Oavkortat!!!
 
Så när ni blir Bortbjudna tala om att ni kör enligt Dukan och att ni inte kan äta vissa saker.
Är det dina Vänner som bryr sig om dig så kommer dom att göra allt för att du skall trivas.
Så dom kommer att söka upp på nätet vad vi Dukanare äter och försöka komponera en Middag som passar dig och alla andra som är bjuden på middagen För dom gör hellre det och får träffa dig än att inte göra det så att du stannar hemma, dom har ju trots allt bjudit dig av den anledningen, Att dom VILL träffa dig.
 
Tycker dom att "Faan va besvärlig du är" så skulle jag i princip bara tacka nej omedelbart för såna människor finns det alldeles för mycket av och dom klarar man sig utan.
Vänner är dom som är mån om dig, som vill ditt bästa och som finns där när du behöver dom och som ger dig Energi och inte bara tar energi från dig.
 
I December 2011 blev jag och min dåvarande fru bortbjudna på Middag av goda vännerna Linda & Andreas. Linda visste då att jag körde Dukan så hon ringde mig och frågade vad jag åt och vad jag inte åt sedan så komponerade hon en kanongod 3-rätters middag. Och jag är otroligt impomerad då dom gjort sig för och gjorde denna måltid i princip 100% Dukan godkänd för min skull. DET ÄR VÄNNER DET 💖

Dagens Måltider
Frukost: Fil och frön
Lunch: Kalkonomelett
Middag: fläskfile och keso
Mellanmål: 2 ägg och 2 skivor Carlsbröd.

Dagens Motion
20 min promenad med Gizmo
60 min kvällspromenad
12072 steg
9,36 km
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0