Cruisefasen Dag 5

Dagens Vikt: 90,3 kg (-0,4) 
 
I Natt har det kommit ytterligare ca 10-15 cm nysnö så det blir till att skotta igen när man kommer hem efter jobbet. Tur att det inte är blötsnö bara :-)
 
Har satt upp 4 stycken Vikt(iga) Mål som jag vill uppnå denna gång.
87,2 kg senast den 29 januari (Belöning: Besök hos Frisören)
81,6 kg senast den 26 februari (Belöning:Ett aktivitets armband eller Pulsklocka)
78,4 kg senast den 25 mars (Belöning: Nya MC Handskar, samt börja löpträna)
76,8 kg senast den 29 april (Belöning: Ny Snygg Kavaj)
72,4 kg (Skulle jag nå detta blir det en resa Utomlands i September) 
 
Gjorde en form med en Köttfärsröra igår kväll och det var väldigt enkelt och gott.
Receptet Kanske :-)
 Ann Johanssons Köttfärspanna
1 kg Köttfärs (Låg fett %)
500 gram Mini Keso
5 ägg
1 Buljongtärning (Som man smular ner i färsen)
2 pkt Kalkonbacon (Skärs i småbitar)
1 Lök
Vitlök
Curry
Spiskummin
Paprikapulver
Peppar
Kan varieras i det oändliga..
Passar all faser
 
Man blandade bara alla ingredienser i en matberedare eller bunke och blandade ihop alla ingredienser.
Sedan fyllde man en ugnsform och in i ugnen i 40 minuter. Sista 10 minuterna med endara övervärme eller Grill för att få lite färg.
Bra mycket enklare än att stå och rulla köttbullar eller göra biffar :-)
 
Blev en rejäl promenad idag då jag valde att lämna bilen hemma när jag skulle hälsa på Jonny och Annika. Det Blev en promenad på 2 x 5,3 km 👏👏
 
Dagens Måltider.
Frukost: 2 ägg och 2 frökex med skinka (Försov mig imorse)
Lunch: Köttfärspanna och keso
Middag: Stekt ägg och skinka
Mellanmål: Fil och frön
 
Dagens Motion
20 minuter Snöskottning
110 minuters promenad
16,792 steg
12,77 km
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0