Cruisefasen Dag 7

Dagens Vikt: 89,1 kg (-0,4)
 
Wow vad det går bra just nu :-)
Nästan 4 kg på 13 dagar kan man ju inte klaga på tycker jag, och bara 1,1 kg kvar till första målet på 88 kg som jag vill ha avklarat senast den 29 Januari :-).
Jag minns när jag körde Dukan 2011-2012 så låg jag också då bra till vid varje Mål jag satte så man kan inte annat säga än att DUKAN RULES!!!!!!
 
Vill också tacka alla som besöker min blogg. Igår hade jag totalt 94 besökare 
 
 
 Det förekommer alltid diskusioner om och hur mycket man skall väga sig.
Många säger att man "bara" skall väga sig en gång i veckan för att man inte ska bli missvisad av att vågen ena dagen visar plus och nästa dag minus o.s.v!!! Jag har min egna filosofi när det gäller detta och jag tror att många delar detta.
 
Om jag väger mig en gång per vecka och jag känner att denna veckan har jag varit jätteduktig med maten, motionen och verkligen gett allt och så kommer dagen för invägning och vågjäveln visar plus!!! 
Och nästa vecka är det likadant.. Det är då det är risken att man tappar suget och så har det varit för mig flera gånger.
Så när jag började med Dukan i Oktober 2011 så startade jag min blogg och bestämde mig för att väga mig varje dag, jag skulle skriva upp vad jag åt varje dag och hur jag motionerade.
Jag kan säga att detta hjälpte mig väldigt mycket då om jag en dag gått upp 0,5 kg så kan jag gå tillbaka och kolla vad gjorde jag för fel. Och det var kanske att man åt en sen tung middag, eller att man tryckte i sig lite för många sojabönor eller frökex. Men då har man chansen att återsälla det till dagen efter eller kommande dag.
 
Jag är också väldigt säker på att man måste vara 110% ÄRLIG mot sig själv. Har man ett missbruk oavsett vad detta missbruk består av så kan man inte fuska!!!!
En alkolist kan inte "bara" dricka en öl utan gör man det är man igång igen och igen och igen!!
Samma med matmissbruk som vi "tjockisar" har.
Om man har problem med Bröd, sötsaker eller annat slisk så måste man avstå det en lång lång tid och kanske för evigt. Jag brukar ta ett frökex, lite skinka, ett kokta ägg eller en halv burk vaniljkesella ifall jag får ett sötsug eller så klär jag på mig och tar en promenad och det fungerar för mig.
Men som sagt alla får göra som dom vill och då detta är MIN Blogg så får jag faktiskt skriva och tycka precis vad jag vill och det är Sååååååå Skönt :-)
 
Imorgon Bitti är det invägning för att avsluta Vecka 2 👏👏
 
Dagens Måltider
Frukost: fil och frön
Lunch: grillad kyckling
Middag: Grillad kyckling
Mellanmål: 2 ägg, några frökex med Cream Bonjour.
 
Dagens Motion
50 minuters promenad
8284 steg
6,47 km

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0