Min väg mot ett "lättare" Liv 2013

Idag var det invägning och det var inte vad jag hade hoppats på efter Jul & Nyårshelgen :-(
Jag började som sagt min Dukan resa den 20 Oktober 2011 och då stod vågen på 88,4 kg. Den 2 mars 2012 visade samma våg 71,0 kg vilket gör en viktminskning på 17,4 kg och så lite har jag nog inte vägt på 25 år minst men det var också en tillfällig vikt som jag visste att jag inte skulle kunna hålla!
Den 3 mars 2012 åkte vi 2 veckor till Teneriffa och när jag kom hem vägde jag in på 75,5 kg vilket sedan visade sig mest vara vätska för efter 2 veckor, den 30 mars var jag nere på 72,9 kg igen.
Efter det så har jag under 26 veckor snittat på 73,3 kg ända fram tills den 26 september då vi åkte till Rhodos på en veckas all inklusiv. Detta gjorde att jag ploppade upp drygt 3,5 kg under en vecka då man i princip inte gjorde annat än åt, drack och solade men jag kan lova att vi hade det Underbart :-)
 
Så från den 4 oktober 2012 har jag inte varit den nogrannaste Dukanaren men jag har faktiskt under veckorna varit hyffsat noga och kört havrekli dagligen och en proteindag i veckan men tyvärr det Lyxats lite för mycket på helgerna med både mat och Vin samt så har min motion inte varit den bästa! Jag är en sådan person att jag MÅSTE kombinera träning och Diet (Dukan) annars funkar det inte för mig att kunna hålla vikten utan kilorna smyger sig på sakta men säkert.
 
Så nu under senaste 3-4 veckorna så har jag inte ätit havrekli vaje dag och jag har heller inte haft en enda Proteindag och jag skäms så fruktansvärt över det. Men det finns ingen tid att sura utan nu är det bara att ta tag i detta innan det går överstyr. Jag har också fått ett glatt besked om att mina onda vader kommer att bli bra och jag kommer att inom några veckor förhoppningsvis kunna löpträna obehindrat och detta gläder mig otroligt då löpning är så FANTASTISKT roligt och jag har saknat att bara kunna ge sig ut en dag obehindrat och allt eftersom man springer bestämma om jag ska springa 8 km eller 15 km och inte som det varit senaste 4-5 månaderna att man efter 2-3 km funderar på att vända hemåt igen.
 
Nej så nu startar jag om på 82,4 kg med (Min väg mot ett "lättare" Liv 2013)
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Men OJ! Då har du ju nästan gått upp allt du gått ner? Kanske Dukan inte fungerar ändå då? Då har du ju nu gått ner 6 kg bara...

2013-01-11 @ 16:13:10
Postat av: Roger Östman

Hej Sofie.
Jo du jag kan lova dig att det fungerar.
Det är jag som varit slarvig och inte följt Dukan på det sätt man ska göra och har man som jag lätt att gå upp i vikt måste man ALLTID passa sig för alla fällor.
Jag har ett mål att starta i Fas 3 och gå sakta fram och verkligen följa fas 3 för jag personligen tycker att fas 3 var den bästa fasen för då hade man liksom nått att se fram emot då man har en pasta/ ris/ potatismåltid i veckan samt en valfri måltid och det bästa är att man går ner i vikt.
Men fortsätt gärna följa min Blogg och jag lovar att jag snart är nere på min målvikt 74 kg igen.

2013-01-15 @ 21:55:59
URL: http://caroger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0